mygreen

Det är lätt att säga kloka ord, men det är svårare att leva upp till dom.

Sälen

Kategori: Allmänt

Tänkte bjuda på några ord och bilder från förra helgen då vi var i Sälen. Vi åkte dit med hela min familj så tio personer i en stuga var vi. Trångt, ja, men mysigt. Jag och Emil körde bara längdskidor denna gång och det var första gången för oss båda. Tycker själv att det gick hyfsat bra (läs andra dagen), jag kom framåt och det är väl ett stort plus hihi. Jag tror och hoppas att vi kommer göra en liknande resa igen och då ska vi våga oss på utför också. Jag har åkt utför en gång tidigare men det var när jag var elva år och då är man ju orädd på ett helt annat sätt. Nu, om jag skulle ge mig upp där i backen så skulle jag ju bara tänka på att inte bryta benen för då kan jag inte ta hand om Henry haha. 
 
Förutom skidåkningen så myste vi och tog det lugnt i stugan. Vi prickade ju in helgen väldigt bra då det var final i melodifestivalen. Tjejerna i familjen satt och kollade på musik medan männen spelade kort och det tycker jag är helt okej 😊. Det enda jag ångrar med resan är att vi inte drack varm choklad, det är dåligt faktiskt då det nästan är ett krav. Tror det blev lite väl mycket kaffe, öl och annat mumsigt så vi helt enkelt inte hann med den där chokladen. Nästa gång får jag ta några extra koppar som straff. 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: