mygreen

Det är lätt att säga kloka ord, men det är svårare att leva upp till dom.

Nytt år och nya tag

Kategori: Allmänt

Då var vi här igen då. Ett nytt år har kommit och alla börjar fundera på hur detta år kommer att bli och vad man ska ha för mål. Mål ja, det är de där sakerna som gör alla lite smått tokiga i bollen. Alltid roligt att se hur januari förvandlar människor till träningsnarkomaner, matnyttiga och helt plötsligt har många gjort slut med sina rökmoln omkring sig. Sakta men säkert kryper säkert 75-80% tillbaka i sina "vanliga" rutiner och blir istället soffpotatisar med högar av godis och läsk samtidigt som kärleken till nikotinet smyger sig på. Jag klandrar ingen för jag är minst lika dålig på att hålla mina löften, förmodligen sämre då jag bryter dem cirka 10 gånger per år. Tycker inte heller att det är fel att varje gång försöka på nytt, vem vet, nästa gång kanske man lyckas. Ett tips kan ju vara att inte göra löftet eller målet alldeles för stort utan börja på lagom. Man kanske inte måste ta bort läsk, godis, snabbmat och annat gottigott på en gång utan det räcker med bara läsken till en början.
 
Hur vill jag att mitt år ska se ut? Jag tror faktiskt jag bara skriver lycka. Få umgås med mina nära och kära, se min lilla grabb växa och utvecklas ännu mer, se mig och Emil växa och utvecklas som föräldrar och bara känna lycka. Ska jag ha något mål så är det att försöka minska på min stress och vara den glada och positiva tjej jag faktiskt en gång var. Till er som inte lyckas med era nyårslöften, don´t worry.
 
Kram
Kommentera inlägget här: