mygreen

Det är lätt att säga kloka ord, men det är svårare att leva upp till dom.

Musiken

Kategori: Allmänt

Musik kan vara något av det bästa som finns enligt mig. Har alltid älskat det och kommer förmodligen alltid att göra det. Förr har jag sagt att jag är en allätare när det kommer till musik men det är en lögn. Kanske säger man så för att det är jobbigt att rabbla upp alla stilar man faktiskt gillar så istället gillar man allt när någon frågar den frågan. (Nu kände jag själv att jag skriver detta på ett allvarligare sätt än vad som var tänkt haha, låter som det vore världens största problem att man förenklar svaret på en sådan fråga).
 
Well, det jag skulle få sagt var egentligen att jag gillar många olika stilar inom musiken men absolut inte allt. Tidigare har jag haft lite svårt för svensk musik, eller inte svårt men jag har ofta valt bort det. Detta har nu ändrats lite, tack vara Danny Saucedo. Jag fullständigt älskar hans nya låtar på svenska och han har gjort att jag börjar tycka om andras låtar också. Här kommer lite textrader ifrån en utav hans låtar. Läs och ta till er!
 
Du går förbi nästan varje dag, jag sitter här, du möter mig med blicken.
Jag sträcker en hand men den verkar inte gå fram.
Ingen vill veta hur jag hamnade här, snälla säg hur kan du inte se mig.
Varför kan du inte se mig?

Men det fanns en tid som nu e förbi då jag var precis som du.
Den värld vi lever i saknar empati, dags att vända vinden nu.
Så säg...

Så som i himlen, så på jorden, var det inte så vi sa.
Men sanningen svider, du sviker din broder,
finns det någon kärlek kvar?
Jag tror vi vill, jag tror vi kan,
vi måste lyfta upp varann till himlen, till himlen, till himlen.
 
Kram <3
Kommentera inlägget här: