mygreen

Det är lätt att säga kloka ord, men det är svårare att leva upp till dom.

Tips från coachen

Kategori: Allmänt

Planen var ju att jag skulle ge er lite olika tips på vardagsprylar som jag stöter på eller köpt hem och testat. Har märkt att det var svårare gjort än sagt. Tråkigt nog snöar man in sig på samma saker hela tiden och de där nya och spännande sakerna köps aldrig hem. Eller ja, aldrig var ju att ta i, men det händer inte så ofta som jag ändå trodde. Ska ändå göra ett försök för mina vardagsrutiner och vardagssaker kanske inte är samma som era, vilket betyder att det ändå blir nytt för er =).
 
  • För er som har barn i blöjålder måste nästan testa "Libero touch", en hyfsat ny blöja som de kommit med. Denna är figursydd för barnet kan man säga, följer barnets kroppsform. Jag är helt såld på denna och speciellt nu när Henry är mellan två storlekar. Blöjan är så pass mjuk att även om de andra blöjorna är för små så passar ännu denna. Helt magiska. Prova vettja!
  • En sak i mitt hem som har blivit nästan livsviktig för mig är min kära vattenkokare, den har olika temperaturval. Då Henry har käkat ersättning ett bra tag och vattnet endast ska värmas upp till 40 grader så hade jag gått i väggen varje gång jag skulle göra mat om jag inte haft denna. Stå och koka vatten för att sen vänta tills det svalnar, med en skrikande bebis, nej tack. Denna är super verkligen och har underlättat otroligt mycket. Ett tips till er som också vill ha rätt temperatur på kaffe och te (då det oftast inte ska upp till 100 grader).
  • Ska slänga in en fuling här också. Har ett tips, eller jag vet inte vad jag ska kalla det för har inte testat det själv ännu men har hört så mycket gott om detta. Det är hårprodukter ifrån Maria Nila, de är helt sulfat- och parabenfria vilket är så det ska vara. Schampo och balsam från matbutiker är jättedåliga för håret då de innehåller dessa ämnen. Jag ska snarast beställa dessa och ska komma tillbaka med betyg. Mitt hår mår väldigt kasst nu efter graviditet och det ska bli spännande att se om dessa kan göra mitt hår lite friskare. Varför tipsar jag om dessa redan nu då? Jo, ni kankse sitter och funderar på vad ni ska köpa för schampo nästa gång och här fick ni svaret utav mig.
Kram
Kommentera inlägget här: